15 Mei - Reisverslag uit Güéjar-Sierra, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 15 Mei - Reisverslag uit Güéjar-Sierra, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

15 Mei

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg

15 Mei 2016 | Spanje, Güéjar-Sierra

15 Mei...Vandaag naar het Alhambra, wat ik me moet voorstellen weet ik niet. We zijn ooit eens bij het Alambra geweest, wat op een berg aan de rivier de Donau is. dat was een gebouw met een de voorkant lange trappen naar beneden en binnen waren allemaal stenen beelden. Dat is wat ik me kan herinneren. Nou dat is dit Alhambra niet. We hebben een mooie plek op de camping, dus Rinus heeft op de receptie verteld dat we terugkomen vanmiddag en graag dezelfde plek wilden. Ze hebben het genoteerd en ze hebben woord gehouden, we hoorden dat een Nederlander die een eindje verderop staat, gevraagd heeft om op ons plekje te mogen staan en nee dat mochten ze niet. Heel fijn!!! Wat gegeten en toch alles in orde gebracht en rond kwart over negen vertrokken. Hahaha, Rinus reed de poort uit van de camping en volgens hem was er geen andere weg te zien als rechtdoor, dus rechtdoor....ver kwam hij niet, want hij reed zo een bloemen en planten handel noem ik het maar in, het was geen winkel, maar ze verkochten wel bloemen en planten daar...een mevrouw gebaard met haar armen dat hij moest stoppen en ze vroeg, wat wij begrepen of hij de camping op moest of naar Granada wilden, Granada, ja dat was waar we naar wilden, dus achteruit en laat er toch nog een weg linksaf zijn.....We zijn heelhuids bij het Alhambra gekomen. een mooie grote parkeerplaats voor campers was er . Toen nog een stief kwartiertje lopen. De bussen en gewone auto`s konden verder rijden. Bussen losten de touristen daar bij de kassa`s en reden weer terug naar een parkeerplaats. Toen wij bij de kassa kwamen moest Rinus zijn creditcard laten zien en zo waar in de computer stond dat daarmee twee kaartjes besteld waren voor 12 uur. Seniorkaartjes nog wel........Overal beveiliging en kaartjesknippers......onze kaartjes waren overal goed voor, we mochten overal in..en dat voor de totaalprijs rond de 20 Euro. Wat een oppervlakte heeft dat Alhambra daar op die berg. Het eerste stukje zijn ze met bouwen begonnen in de 14e eeuw. Later zijn er allerlei dingen bijgebouwd. Het hoogtepunt van het Alhambra is het Palacios Nazaríes. Prachtig om te zien, zeker dat ze dat in die tijd voor elkaar konden krijgen. En het was er verschrikkelijk druk.We mochten daar om 12 uur in, maar kregen niet te horen hoe laat we daar weer uit moesten. Konden gewoon op ons dooie akkertje daar rondlopen. Er waren meer dan genoeg groepen en af en toe ving ik wat op wat diegene met de gekleurde paraplu`s vertelden. Jammer hoor dat heel veel groepen allemaal oortjes in hun oren hebben en een meneer of mevrouw een soort microfoontje heeft en zo de groep van alles vertelden en dat konden wij niet horen. Ook waren er prachtige tuinen die bij dat Palacios hoorden. Daarna hebben we bij een kraampje een stuk pizza gekocht en dat was onze lunch, we hebben ook het Alcazaba bezocht, dat was het eerste deel wat ze gebouwd hebben. De eerste trappen heb ik meegelopen, maar daarna ben ik terug gegaan en Rinus is door gelopen...toen ik zijn beschrijving hoorde wat ik nog had moeten klimmen, was ik dolblij dat ik dat niet gedaan...heb op een bankje in de schaduw op Rinus zitten wachten en de mensen bekeken, dat vind ik het leukste van het zitten op een terras of bankje.....ze hadden hier geen sangria....ook het Palacio de Carlos V hebben we bezocht...op de eerste verdieping was dit een museum en daar hadden we niet zo veel zin in, maar de begane grond wel. Wat een ruimte....ik kan blijven typen, maar jullie zouden het moeten zien. Ik sta op een foto, op het middelpunt van de grote ruimte, misschien dat je je dan kunt voorstellen hoe groot het was. Er was nog veel meer om te bekijken, gebouwen en tuinen, maar we waren versleten, hebben zelfs een taxi genomen naar de parkeerplaats waar de camper stond. Op de camping is een restaurant, daar hebben we wat gegeten, ik dacht dat we een soort mixed grill besteld hadden, het was allerlei soorten vlees stond er op de menukaart en de foto erbij leek op gegrild vlees. Nou dat was het niet, er zaten wel een paar strepen op dat je dacht...hééééé de grill, maar het was gekookt, het werd geserveerd op een grote schaal (voor 2 personen) en het vlees lag nog de sudderen in het vocht en bovenop het vlees lag een beetje friet, als je een stukje vlees weghaalde, zakten de frietjes in het vocht....en eten ze altijd zo verschrikkelijk zout in Spanje?.....
Ik zet dit toch maar op internet...het is een heel verhaal geworden. De foto`s probeer ik er ook op te zetten, maar dat kan wel even duren.......

  • 16 Mei 2016 - 09:20

    Margriet:

    Schitterend! Ik heb het alhambra gegoogeld. Wat konden ze in die tijd veel. Jaren geleden waren we op vacantie in Spanje. Hadden een auto gehuurd, meteen bij het vliegveld. Troffen in ons hotel een collega van Niek. Enfin, we namen hen mee. De weg naar het Alhambra was bochtig en ineens durfde zijn vrouw niet meer. En wat doe je dan?
    Zo heb ik door die schijtebroek het Alhambra gemist....
    Dus ik heb lang naar de foto's gekeken. Groetjes Margriet.

  • 16 Mei 2016 - 20:29

    Pytsje:

    Prachtig! En wat mooi met die sterren in de tuin. Hoe krijgen ze het zo mooi.
    Ik houd wel van een stukje cultuur. Jammer, dat je niet bij een groep zat met een gids. Mis je altijd een stukje. In ieder geval weer een paar mooie foto's rijker!

  • 16 Mei 2016 - 20:57

    Willy:

    Schitterend die foto's weer. Wat leuk om deze reis weer zo met jullie mee te mogen maken.

    Ik geniet!

    Enne.... de sneeuw? Ik kijk er naar uit. Was grappig vanochtend he? ;)

    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Güéjar-Sierra

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 177891

Voorgaande reizen:

06 Mei 2022 - 31 Juli 2022

campertrip 2022

17 Januari 2020 - 17 Januari 2020

Madeira

01 Juni 2019 - 19 Juli 2019

Frankrijk en misschien Spanje

06 April 2019 - 13 April 2019

Lanzarote

25 September 2018 - 06 Oktober 2018

Rhodos

09 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Frankrijk 2018

04 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Noord Duitsland

27 Maart 2018 - 08 April 2018

Israël en Jordanië

21 September 2017 - 03 Oktober 2017

Portugal

04 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Scandinavië

25 April 2017 - 01 Juni 2017

Amerika

15 November 2016 - 24 November 2016

Malta

29 Maart 2016 - 15 Juni 2016

België, Frankrijk en Oostkust Spanje

21 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Dubai

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje en Portugal

12 Augustus 2015 - 12 Augustus 2015

Polen

11 Augustus 2016 - 30 November -0001

Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland

Landen bezocht: