27 t/m 29 Mei Het LAATSTE verslag - Reisverslag uit Somme-Leuze, België van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 27 t/m 29 Mei Het LAATSTE verslag - Reisverslag uit Somme-Leuze, België van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

27 t/m 29 Mei Het LAATSTE verslag

Door: Rina

29 Mei 2016 | België, Somme-Leuze

27 t/m 29 Mei en de LAATSTE van deze vakantie.
Vanmorgen uitgezwaaid door Alex en Susan van de camping En Campagne. Heel leuke mensen en gastvrij. Heel leuke camping, Ze maken deel uit van de SVR.....Stichting Vrije Recreatie. Echt voor herhaling vatbaar! "Vers" brood hadden we nog van de dag er voor, daar hoefden we niet op te wachten. We hebben vanmorgen besloten om richting huis te gaan. We hebben nogal wat te regelen en te doen. We moeten hoognodig naar de kapper. En we vinden het toch ook makkelijker om met de auto te gaan naar de Duitse Eifel. Ook de staking en het eventueel te kort aan brandstof woog mee. Dat is alles meegevallen, het eerste tankstation had zijn deuren gesloten en de tweede konden we tanken tot 30 Euro, die had wel gelijk de prijs 20 cent/liter duurder gemaakt, maar goed er zat toch weer wat in. Besloten om te tanken als we een pomp zien. De volgende was niet zo ver weg en daar hebben we de tank vol gegooid. Konden we er toch weer een poos tegen. We zijn naar La Tagnière gereden daar was de camping Le Paroy. Mooie route om te rijden. De eigenaars.... sinds kort nederlanders .... Hij.....die camping......lag op een plateautje boven op een berg. Na het inchecken kon Rinus een plaats uit gaan zoeken. Onzin volgens mij..gelijk het eerste plekje zag er goed en vlak uit, maar nee hoor het derde plekje daar stond dat ding waar we onze stekker in moet voor stroom. Kennelijk vond Rinus dat te ver lopen, dus op naar dat derde plekje en wat gebeurde er..........vast zaten we, we konden niet meer voor of achteruit, de fietsendrager heeft het al weer moeten verdragen om te kraken, ach die was al kapot hè. Het was een enorme warme dag en Rinus ging met schop en houweel te keer in die rotsbodem en grind om te proberen los te komen. Er waren veel Nederlanders op de camping en die bodem hulp aan om als het nodig was te duwen. Mooi gezicht hoor die mannen met ontbloot bovenlijf en Rinus maar zweten. Na een drie kwartier was het gelukkig opgelost. En ja toen kwam het "goede"gesprek........
28 Mei, het heeft die nacht geregend en ik was heel blij dat we zonder kleerscheuren van die camping zijn gekomen. We hebben deze dag ook geen moeilijkheden met de brandstof gehad. We vonden het ook nergens druk bij de tankstations. Gisteren alles volgegooid en we kunnen daarmee makkelijk naar Luxemburg. de ochtend heeft het nogal geregend, maar het begon op te klaren en de middag hebben we doorgebracht buiten, niet in de zon, was te warm. Wel aan de Moezel, km 380. Zo hoog zijn we met het schip niet veel geweest, maar ja de naam hè........Aardig stel wat naast ons kwam staan, die hadden heel veel regen gehad, die waren die ochtend vertrokken uit Nederland. Er kwamen steeds meer Nederlanders, echt een doorgangs camping richting zuiden bleek het te zijn. Ook een bejaard echtpaar op de fiets, met hun bagage in tassen. die zetten een tentje op, kookten wat eten op een één pittertje en op een picknickplekje aten ze hun avondeten.....Verder niet veel meegemaakt.
29 Mei, afgelopen nacht heeft het naar mijn idee de hele nacht geregend en volgens de buurvrouw ook. Had zo`n medelijden met het bejaarde stelletje in hun tentje. Maar na een poosje zagen we die mevrouw droog en wel uit het tentje komen. Vrij vroeg waren we klaar, nog even moeten wachten tot het brood er was. Rinus had ook twee croissants besteld, die heb ik vanmiddag gevuld met ham en kaas en in de oven..was wel lekker!! In Luxemburg het eerste tankstation wat we zagen stonden ze in rijen.......We vonden het gelukkig allebei niet nodig om daar te achter aan te sluiten. Dan maar een paar euro meer hè. Hahahha, niet veel verder nog een Luxemburger en daar stond niets!!! Toch die paar euro maar bespaard. We hadden gehoopt om deze vakantie af te sluiten met een heerlijk zonnetje een goed restaurant op de camping, maar niks hoor. De zon hebben we vandaag niet gezien en dat goede restaurant ook niet. Dus zelf maar achter de potten en pannen. We staan nu in Rochefort op camping Les Roches.
Morgen rijden we naar huis.......................Op 1 dag na zijn we dan 9 weken op pad geweest. Het was heerlijk en dan dat ene "goede"gesprek valt dan toch wel mee hè.
Bedankt voor het lezen en het reageren op mijn verhaaltjes..............

• 29 Mei 2016 - 21:56

Margriet:

Goede terugreis! Hoop dat jullie het huis goed terugvinden! Groetjes Margriet.

• 29 Mei 2016 - 22:29

Majke:

Rina, Rinus,
    de kapper is nog niet hard nodig aan de laatste foto te zien.
    Ik kijk naar jullie uit, hoor wel wanneer we een live verslag tegemoet kunnen zien.
    Veilig thuis en tot binnenkort!

• 30 Mei 2016 - 10:48

Pytsje:

De kapper, kan er nog mee door, maar zal er straks zeker beter uit zien....krijgen we daar ook een foto van?
    Negen weken, wat vliegt de tijd. Lijkt nog maar een paar weken geleden, zijn het meer dan twee maanden. Even een paar dagen thuis en dan er weer op uit.
    Hier nog steeds mooi weer. Temperatuur is aangenaam. Gisteren een heel klein buitje gehad, maar eigenlijk niet noemenswaardig. De weg was niet eens nat, alleen het zadel van de fiets....
    Zaterdag in Almere was het snikheet, zweet liep met straaltjes over het hoofd. Gelukkig geen last gehad van het slechte weer, wat ze voorspeld hadden.
    Gedeelten van Duitsland heeft slecht weer, vooral Beieren hoorde ik op het nieuws.
    Manlief heeft (lang) motorweekend in Duitsland, zwarte woud, maar hebben maar klein buitje gehad. Alleen vanochtend (vertrek) regende het wel. Ook getroffen dus.
    Vind het wel knap van die 'oude' mensen, dat ze in een tentje op vakantie gaan. Niets voor mij, liever een dak boven mijn hoofd....
    Fijne dag nog en veel plezier met familie uitje!

• 30 Mei 2016 - 12:46

Wilma:

hoi rina en rinus.
    wat een verrassing dat jullie al terug komen. "zijn wij daar wel op voorbereid"......
    ik wist wel dat jij een goed gesprek met rinus kon voeren.
    maar we zien jullie vandaag of morgen wel weer thuis verschijnen, hier regent het trouwens ook hoor.
    groeten arie en wilma

• 30 Mei 2016 - 12:57

Anneke:

Halieffies,

Jullie weten dat ik niet zo'n reageerder ben maar ik heb wel alles van dag tot dag gevolgd hoor! Fijn dat jullie weer (bijna) thuis zijn en dat al met al alles goed is gegaan. Alle Verburgies weer (even) op honk... Wat een leuke selfie trouwens, knap stel hoor :)
    En als jullie in de buurt van Krimpen komen: je vest is klaar Rina. Tot gauw!

XXX