29, 30 en 31 Augustus - Reisverslag uit Biberwier, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 29, 30 en 31 Augustus - Reisverslag uit Biberwier, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

29, 30 en 31 Augustus

Door: Rina

31 Augustus 2016 | Oostenrijk, Biberwier

29, 30 en 31 Augustus

29 Augustus
Na 2 dagen in Krimml gestaan te hebben, zijn we vertrokken om naar de Krimml waterval te gaan kijken. Was maar een paar kilometer, maar het was daar zo verschrikkelijk druk, dat we de waterval van de overkant bekeken hebben vanuit de camper en daarna omgekeerd om verder te gaan.
We wilden richting Innsbruck, nog steeds grote wegen uitgeschakeld op de tom tom, dus werd het weer de kleine wegen, mooi rijden door de bergen en af en toe ook weer spannend. Een camping uitgezocht bij Innsbruck, met het idee ook de stad in te gaan. Het werd Völs. Een beetje de berg op vanaf Innsbruck, heel makkelijk daar, je rijdt gewoon de camping op, zoekt een plekje uit, waar we televisie hebben, zet de camper neer en dan zie je vanzelf een keertje de eigenaar, die vraagt op je naar zijn kantoortje wilt komen. Het is achter zijn pizzeria, die om 6 uur pas opengaat, dan komt hij vanzelf te voorschijn. Een mooi plekje, het internet was niet zo slecht en rustig tot.................het eerste vliegtuig opsteeg van de luchthaven die een stukje naar beneden was, we keken elkaar aan............verdorie dat wisten we dat daar een vliegveld was. Geen zin om te verkassen, dus maar kijken.....Veel stegen er zeker niet op en het landen hoorde je niet en later was het helemaal stil.............Verder hebben we die dag niets beleefd of gedaan. Wel besloten om de volgende dag eerst naar Axamer Lizum te gaan.

30 Augustus.
Vroeg wakker waren we niet, ontbeten en een beetje aantuttelen, toen we het tijd vonden om naar Axamer Lizum te gaan. Daar zijn we de laatste jaren met Kerstmis op wintersport geweest. We wilden het ook wel eens zien in de zomer. 18 hele kilometers moesten we rijden. Eerst maar naar het Lizumerhof het hotel van Beate en Ferdinand, waar we logeerden. We waren toch wel benieuwd of ze ons zouden herkennen...Ja hoor, we werden hartelijk ontvangen.....met omhelzing en kus van Beate. Ferdinand is zo uitbundig niet.....Bakkie koffie gedaan en wat gekletst, we wilden ook met de Olympiabahn naar boven. Naar het Hoadlhaus op 2340 meter. Hoe hoger we kwamen...het werd steeds mistiger, dat was heel jammer. Het was er ook koud, zonder het zonnetje. Wel een choco rum met slagroom gedronken. een beetje rondgelopen daar. Weer naar beneden, we hadden van Beate gehoord dat Jan.......een medewerker in de Lizumerhof....om twaalf uur aanwezig zou zijn. Jan en Marian zijn twee heel leuke mannen die daar werken...Ja hoor Jan kende ons ook nog. We hebben daar wat gegeten, hoefde ik niet meer te koken in de camper. Nog wat gekletst met Jan, maar het werd wat drukker met gasten die buiten zaten, toen zijn we opgestapt, gedag gezegd tegen iedereen en terug naar de grote parkeerplaats. Besloten om weer terug te gaan naar dezelfe camping, eerst nog even wat boodschappen gedaan onderweg. Zelfde plekje was nog vrij op de camping....Was weer een gezellige dag vandaag............

31 Augustus,
Beiden geen zin om de stad in te gaan in Innsbruck, dus werd het richting Zugspitze. Camping dicht in de buurt om dan morgen de Zugspitze op te gaan, maar het was helemaal niet ver, besloten om gelijk naar de Tiroler Zugspitzbahn te rijden, plekje voor de camper gezocht en gevonden......vlakbij waar ze de kaartjes verkochten. Alweer zo verschrikkelijk duur, dat was niet te merken een de mensen massa die naar boven wilden. Moesten even wachten op de gondel. Daar gaan 50 mensen in. Vond deze gondel eng. De lengte van de bahn is 3600 meter, daar overbrugd hij 1725 meter de hoogte in met een snelheid van 35 kilometer per uur en zo kwamen we op een hoogte van 2962 meter weer uit de gondel, Was zowaar knap duizelig.Maar oh, wat was het prachtig om te zien, de rit naar boven en het uitzicht boven. Wij zijn aan de Oostenrijkse kant naar boven gegaan, er is ook een bahn aan de Duitse kant. Boven loop je dan zo Duitsland in en uit.
Ook weer daar boven warm gegeten, dus weer niet zelf koken.
Nu hebben we al veel dingen van onze bucketlist kunnen schrappen. Nog twee te gaan in Oostenrijk....
Heel dichtbij een camping gevonden..........Alpencamp Marienberg in Biberwier. Daar staan we goed tot morgenochtend......

• 01 September 2016 - 08:35

Tineke:

Nog 2 dingen van jullie bucketlist!!! Geweldig toch,dat jullie die dromen allemaal waar kunnen en mogen maken. Jullie hebben weer veel oude vrienden ,kennissen gezien,altijd heel leuk,tenminste vind ik ook.Weer prachtige fotoos,en mooie verhalen. Even genieten op de vroege ochtend hier. Heel veel plezier nog he,en genietse

• 01 September 2016 - 14:10

Pytsje:

Twee dingen op je lijstje, die je nog wilt doen. Denk, dat dit alleen maar voor Oostenrijk geldt... Die lijst zal nog wel heel lang zijn, met andere dingen die jullie nog willen doen. Denk dan alleen aan de reis (misschien) voor volgend jaar? Als jullie die twee dingen gedaan hebben, betekent dat dan ook einde van deze vakantie of nog even doorrijden?

• 02 September 2016 - 21:44

Margriet:

Ook de Rostbratwurst geproefd? Groetjes Margriet.