22 - 25 April - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 22 - 25 April - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

22 - 25 April

Door: Rina

25 April 2016 | Spanje, Cambrils

22 April, de dag na de dagen in Barcelona. Uitrusten, een beetje aanmodderen en meer niet. Het was en heerlijke dag, zelfs niet voor het avondeten gezorgd en een pizza gehaald hier op de camping. Op de stoel met de beentjes omhoog wat tv gekeken en naar bed. Dat was dan de vrijdag!!
23 April. Alle dingen die nodig waren........str....tankje leeg, afvalwater leeg en drinkwater vol. We vinden het drinkwater niet erg best smaken, dus kopen we flessen water. Die kosten niet veel en smaken beter! Montserrat was ons doel. We hadden gezien dat het rond de 60 kilometer was, dus lekker dichtbij. Maar bij tommetje stonden de tolwegen en de autosnelwegen nog uitgeschakeld, dus het was een heel eind verder rijden, halverwege de snelwegen maar ingeschakeld en toen viel het weer mee, waar we vanmorgen ruim 2 uur moesten rijden, was het vanavond maar een uurtje. Jaja, we staan weer op camping Barcelona in Mataró. Nu wel voor de laatste keer denk ik. Rond half twaalf waren we in Montserrat. Onderweg toch weer aardig want pelgrims zien lopen en dat was het laatste stuk zeker zwaar die berg op. Voor ons niet hoor..........wij gingen met de Funiculars de Montserrat naar boven, dat is een tandradbaan, zag er uit als een trein. Als je boven komt staat daar een enorm groot gebouw, waarvan een gedeelte een kathedraal is, verder is er een museum en nog zo te zien woonhuizen. Het is best groot. en 10...koorknapen niet gezien of gehoord....De kathedraal is heel mooi, kijk maar op de foto`s....Het was een hele tippel en veel trappen op en af. We hebben hier ook nog een kaars aangestoken, was geen kaarsje, maar een grote in een houder. Voor de mensen die het nodig hebben en daar zijn er nogal wat van. Weer buiten langs allerlei kramen gelopen waar ze etenswaren verkochten. geiten... en schapenkaas, een soort taarten, noten enz....In een winkeltje waar ze van alles verkochten met de naam Montserrat een fles likeur "Herbes de Montserrat"gekocht. Of het smaakt horen jullie nog wel. Ook nog een lepeltje.....de verzameling groeit aardig zo! Oh ja, we zijn ook nog met een kleine kabeltram verder omhoog gegaan. Een prachtig uitzicht heb je daar.
Vandaag was het "La Diada de Sant Jordi" dat is de spaanse valentijnsdag. de traditie is dan om als man een roos aan je vrouw te geven en als vrouw een boek aan je man. Er waren veel stalletjes langs de weg waar ze losse rozen verkochten.
24 April.......met toch wel een beetje weemoed vertrokken van camping Barcelona in Mataró. Eerst natuurlijk onze crackertjes gegeten en toen moesten we er toch aan geloven. We wilden richting Tarragona, maar ja, als je snelwegen uitschakelt op tommetje, ga je overal binnendoor. Langs de kust ook natuurlijk, eerst was het wel mooi, tot we aan Barcelona kwamen, we werden dwars door de stad gestuurd en bij een tunnel was het even afgelopen, een ongeluk gebeurd en alles stond muurvast. Na Barcelona ging de weg weer langs de kust en troffen we een hele mooie weg buiten langs de bergen, dus een heleboel bochten en naar beneden en omhoog. Was ook een heel mooi uitzicht, maar we konden nergens stoppen. Even voor Tarragona vonden we de camping Tamarit Park Resort. Was een nette camping, maar de plaatsen waren veel te dicht op elkaar. Gelukkig maar 1 nacht gebleven. Het weer is nog steeds mooi. `s morgens wat fris, `s middags heerlijk warm en `s avonds koelt het weer lekker af. Ideaal voor ons!!
25 April.. Boodschappen doen was het eerste vereiste vandaag!!! Rinus wilde de vuurtoren van Tarragona zien....Tommetje wist de coördinaten dus dat moest goed komen....niet dus. Uit de verte niet eens!! We kwamen bij de havens en die zijn tegenwoordig overal helemaal afgesloten, je komt niet eens op de terreinen. Wel daar in de buurt een Lidl gevonden, was wel een mooie, met een aparte afdeling voor vers vlees en worst! Het Aquaduct de Les Ferreres of in de volksmond Pont Diable was de volgende plaats die we wilden zien. Laten we die toch gevonden hebben, was een aquduct uit de romeinse tijd, net zo indrukwekkend als de vorige die we zagen. Het terrein er omheen was mooi, een groot park, waar je wandelen....nou ja wandelen, het was naar boven, naar beneden en weer omhoog. De wandeling naar het aquaduct was lang genoeg. Daarna zijn we door Salou gereden, kan me niet indenken dat mensen daar naar toe gaan op vakantie, allemaar grote gebouwen met apartementen of het waren hotels, buiten de stad een park met allemaal enorme achtbanen en aan de andere kant van de stad een terrein met kartbanen. Het strand zal mooi zijn, anders begrijp ik er helemaal niets meer van. We zijn naar Cambrils gereden en staan daar op Camping La LLosa, mijn fiets is opgeladen en morgen gaan we dan misschien wel een eind fietsen langs de kust.

• 26 April 2016 - 11:28

Tineke:

De gezaagde bergen,heten die, zo mooi,wij zijn toen wel met de bus daar heen gegaan,daarna kwam die soort trein,maar he uitzicht daar is zo geweldig,die kamer met krukken,trouwjurken enz gezien? Beetje bizar he,elke maand vernieuwen ze het. Jammer van het koor!!! Salou....is leuk om een boulevardpers te pikken,en voor del rest,heeft het voor mij ook niets!! Camping ken ik niet,wij hadden altijd een appartement particulier,Tarragona....mooie oude stad,veel opgravingen.Ja Cambrils....zet mij op een bankje bij de vissershaven....en ik ben blij,ga genieten he!!!

• 26 April 2016 - 12:04

Marita:

Nou, dat ziet er allemaal mooi uit! Jullie hebben mooi weer, maar bij ons koud, sneeuw, hagel etc. Rens moest vanmorgen al om 9 uur in het ziekenhuis zijn en dan met dit weer. Maar hij is goed aangekomen.
    Heel de week blijft het hier nog slecht. Ik snak ook naar de zon. Enfin nog 12 dagen.

groetjes en wees voorzichtig!

• 26 April 2016 - 12:53

Wilma:

hallo rina en rinus.
    het ziet er mooi uit. geniet er maar lekker van. hier ook alles in orde.
    ben gisteren met de delta nuts meneer in jullie huis geweest, om de meter standen op te nemen.
    dus daar hoef je je ook niet meer druk om te maken.
    hier regent, hagelt het. dus geniet van het mooie weer daar.
    gr arie en wilma

• 26 April 2016 - 13:21

Jannie:

Wat boffen jullie met het weer, hier is het huilen! Storm, hagel bijzonder koud. Ik heb het van de winter nog niet zo koud gehad.
    Ja, wij waren ook in Cambrils, het haventje is leuk en een winkelstraatje. Salou is inderdaad helemaal niet gezellig, alleen de boulevard is aardig.
    Jullie hebben al heel veel moois gezien. Geniet er van.

• 26 April 2016 - 13:38

Betty:

Hoi Hoi,
    Wat een mooie verhalen zijn het weer en wat een afwisselende reis !!
    Een bron van inspiratie! Ha Ha ! Ik wil dat ook!!!Heerlijk om alles zo op je gemakje te doen en laten..
    Over het weer hier wil ik niet eens praten!!! Vreselijk is het !
    Geniet nog maar lekker , groetjes van Betty

• 27 April 2016 - 12:28

Margriet:

Heerlijk, zo vrij als een vogel rondtrekken! Ja, Salou is de plaats voor de jongelui. Veel drank en veel `lol`.
    Prinsendag op TV, en ze hebben zelfs droog weer!
    Toch zit ik liever hier op mijn bank en kijk toe.....
    Liefs Margriet.