9 Mei t/m 11 Mei - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 9 Mei t/m 11 Mei - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

9 Mei t/m 11 Mei

11 Mei 2016 | Spanje, Cartagena

9, 10 en 11 Mei
Maandag de 9e zijn we de hele dag in en om de camper gebleven, `s morgens regende het en voor het droog was, was het te laat om de stad nog in te gaan. Het was de zoveelste tv loze dag. Rinus is op het internet aan het zoeken geweest en heeft een Nederlander gevonden die ergens in de buurt van Benidorm een zaak heeft en de vertegenwoordiging van het merk van onze schotel. Die meneer gebeld en we mogen komen, ja je moet een dag van te voren bellen en dan hoor je wanneer er tijd is. Die winkel is van `s morgens 10 tot `s middags 2 uur open. Dus wij mochten om 2 uur komen.
Dat hebben we dan de 10e maar gedaan, ik en ik denk ook wel Rinus waren het toch zat om naar BVN te kijken en ok miste het nieuws enorm. Het was 2 uur rijden, we waren er om half twaalf, veel te vroeg. Maar, zo vertelde die man dat er aan de overkant van de straat een echte nederlandse supermarkt was. Dus wij, met gevaar voor eigen leven, naar de overkant. Oversteekplaatsen waren er niet en het was er verschrikkelijk druk met het verkeer. Het was weg nr 332, dat is een doorgaande weg. Heelhuids aan de overkant gekomen, het kwam echt als geroepen die supermarkt, onze DE koffie was echt bijna op, met een aantal pakken kunnen we er weer tegen. Er werd buiten de A-merken...Jumbo merken verkocht. Volgens mij een gouden greep van de Jumbo, het stikt daar van de Nederlanders... Half vier waren we klaar en als een razende weer terug naar de camperplaats net buiten Cartagena, waar we al twee nachten gestaan hebben.Dolblij.....we hebben weer tv!!!! `s avonds schotel omhoog en ja hoor hij deed het NIET.
vanmorgen de 11e al weer die goeie man weer gebeld, gaf wat dingen aan wat we konden doen, dus moest eerst die schotel omhoog en dan kijken wat hij deed. Laat dat rot ding het WEL doen. Gelukkig want anders hadden we toch dat eind weer terug gegaan. Nu konden we de stad in, de zon scheen uitbundig en er stond een aardige bries. Vanaf de camperplaats goed 10 min uten lopen naar de bus nummer 7 en we moesten uitstappen op de Plaza España. We waren gewend dat de naam van de haltes ook bij de haltes staat, maar dat is hier niet waar. Goed uitkijken wat we zagen op de heenweg om op de terugweg bij de goede halte uit te stappen. Die Plaza España konden we ook niet herkennen natuurlijk, dus maar gevraagd aan de chauffeur. Maar geen Engels!! we leren steeds meer onze handen en voeten te gebruiken als we iets moeten vragen. Maar tot nu toe komen we nog steeds overal en ook weer terug. Daar op die Plaza zagen niets wat op het centrum, mooie gebouwen of winkels leek. Toch maar weer vragen en zo waar een meisje sprak wat engels en wees ons de weg. We kwamen bij een heel mooie winkelstraat. Ik heb nog een zomerjasje en een paar fatsoenlijke schoenen nodig. Die schoenen zijn gelukt de rest niet....Het was een straat met heel mooie gebouwen en alle bezienswaardigheden zijn er op loopafstand. Aan het einde van die straat was het Romeinse Theater Museum. Een oude Arena, wat er dan van over is....het blijft indrukwekkend om te zien hoe de mensen dat heel vroeger konden bouwen. Na dit bezoek op een terrasje een sangria gedronken. Tegenover dit terras stond een mooi gebouw, waarvan de deur openstond, wij naar binnen en rechts om het hoekje zat een meneer die het nogal druk met zijn telefoon had, toen ik bij hem stond vroeg ik of hij engels sprak, hij schrok zich rot....was een beveiliger en wij stonden zonder dat hij het merkte voor zijn neus. hj zei nog wel dat het de City Hall was..wij er weer gauw uit. Verder naar de haven gelopen, daar langs de Koningsdam van de Holland Amerika Lijn. Ook nog wat Marine schepen en een paar vissersschepen er waren verschillende havens. Veel om te bekijken. Toen naar het Castillo de la Concepción, je kon daar met een lift naar boven en daar moest je dan nog een stukje naar het kasteel en dan nog ....tig trappen op en die trappen waren te veel hoor. Het Castello zelf hebben we dus niet gezien, maar de tuinen er om heen wel en die waren ook de moeite waard, met een prachtig uitzicht over de stad. Met de lift weer naar beneden en hebben de bus weer op moeten zoeken. We hadden bij de haven een plattegrond van de stad van een meneer gekregen en zo wist Rinus de weg!! Was dolblij dat we weer in de camper waren. Makkelijk eten.....zak soep en een restje rijst met vleessaus van eergister!! Morgen willen we hier toch weer vertrekken, nog een stukje zuidelijker.....

Nog wel even de foto`s erbij zetten......geen foto`s kijk later!!

• 11 Mei 2016 - 22:37

Tineke:

Wat een avontuur met de schotel,wat moet je zonder dat ding he, luxe probleem,begrijp ik,maar toch wel erg handig,net als mobiel,en tablet IPad, niet te geloven he. iPad gast ze,fs mee naar het ziekenhuis.Nederlandse supermarkt,jaja, verkopen er van alles tot haring toe,ik heb mij er niet toe kunnen verleiden,voor de rest wel wat dingetjes, mijn ouders gingen ook best wel dingen daar kopen,inderdaad koffie,pindakaas enz. In Salou zit er ook 1.Al met al hebben jullie weer een mooi verhaal op jullie reisverslag gezet. Het weer is weer prachtig bij jullie ,dus dubbel genieten!!! En dat doen jullie ook

• 12 Mei 2016 - 11:03

Gillis:

Het lijkt wel of jullie nog meer problemen met deze camper hebben dan met de vorige!!!
    Maar als het weer goed is, lekker warm overdag en het 's avonds afkoelt tot acceptabele temperaturen, lijden jullie niks!!! hahaha
    en nog Hollandse boodschappen... jullie overkomt niks!!