22 23 Augustus - Reisverslag uit Aigen im Ennstal, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 22 23 Augustus - Reisverslag uit Aigen im Ennstal, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

22 23 Augustus

23 Augustus 2016 | Oostenrijk, Aigen im Ennstal

22 en 23 Augustus

Het gasverhaal is nog niet voorbij. We hadden een nieuwe Oostenrijkse gasfles gekocht, volgens de mevrouw was de aansluiting hetzelfde als onze aansluiting. Nu geprobeerd...helaas paste niet. Bij een benzinepomp gevraagd of ze iets wisten waar we hulp konden krijgen. Ze wisten een gasstation en dat was een eindje rijden. Daar naar toe en die meneer heeft er naar gekeken en volgens hem was de aansluiting op de fles niet goed. Origineel had hij niet, maar hij heeft er iets aan gedaan en dat moest dus ok zijn. Rinus kwam met een grijns op zijn gezicht weer aanlopen en zei, nu is het in orde hoor. Wij op weg naar Mauthausen, voor de zekerheid daar op het parkeerterrein de kraan toch maar dicht gedaan.
We hebben daar met een audio ding rond gelopen. Door de oortjes enorm veel gehoord, het werd allemaal heel goed verteld. Aan het begin was er een groot stuk terrein waar van alle landen..........waarvan mensen daar gestorven zijn........ een herinneringsmonument was.....ook van Nederland. Symbolisch een stuk prikkeldraad....Er waren nog wat barakken te zien, ook het crematorium en de gaskamers. Wat me eigenlijk het meest raakte was aan het begin...de klaagmuur....... We hebben best veel concentratiekampen bezocht en het grijpt je toch elke keer weer aan. Het meest had ik het bij Auschwitz....Toch liepen er hier in Mauthausen ook de griebels over de grabbels...We zijn teruggegaan naar dezelfde camping, was maar een stukkie. Na het koken de gaskraan open laten staan en Rinus heeft een streepje op de fles gezet. Morgenochtend kijken of alles werkelijk dicht is.
23 Augustus
Stik benieuwd natuurlijk.....ik rook gisteravond nog gas, wat volgens Rinus niet kon.....en ik had toch verdorie gelijk...er was best weer veel gas weg. De moed zakt bij mij aardig in mijn schoenen en de wens om gewoon naar huis te gaan werd steeds groter. Rinus ging een praatje maken bij de receptie en daar kreeg hij de raad om naar St.Valentin te rijden, daar was een bedrijf die campers verkocht, verhuurt en repareert. Die meneer heeft het lek gevonden, verdorie weer een fabrieksfout. Vraag me niet hoe of wat, maar een membraam ergens in een ding op de fles lekte een beetje. We boften enorm dat daar alles in huis was....Het spul vernieuwd, een uurtje werk een vermogen armer. De garage maar inlichten, dat dit ook garantiewerk is.
Ik krijg het idee, dat wij een "maandag" camper gekocht hebben. Vind het schandalig, wat een narigheid we al gehad hebben. We zijn naar camping Putterersee in Aigen\Ennstal gereden. We willen morgen naar de Dachstein, met een gondel naar boven die vandaag al gereserveerd moest worden. Via de ipad gedaan, maar niet kunnen uitprinten, dus hopen dat het goed komt.....

• 23 Augustus 2016 - 22:05

Majke:

Hoi Rina en Rinus,
    Is weer een indrukwekkende reis, zo te lezen.
    Krijg al de rillingen bij de foto's, als je fysiek aanwezig bent zal het helemaal wel heftig zijn!
    Ik ben inmiddels een week terug uit Ierland en heb nog maar één avond tv gekeken....zondag, naar zomergasten. Ben het helemaal ontwend en heb niet het gevoel dat ik iets mis.
    Een goeie reis verder en hartelijke groeten van Bert en mij.

• 24 Augustus 2016 - 00:14

Margriet:

Rina, hou er de moed maar in. Gelukkig dat jullie voorzichtig geweest zijn met dat gas. Laat vooral jullie reis niet verpesten!
    Indrukwekkend, die foto's. Ik heb het boek "de welwillenden" pas gelezen. Dan zie je hoe zoiets ontstaat. Hoe gewone mensen monsters kunnen worden.
    Gewoon verder genieten en later in Nederland de verkoper van jullie camper bij zijn staart pakken.
    Liefs Margriet.

• 24 Augustus 2016 - 09:38

Tineke:

Verdorie zeg,is echt niet normaal,een flinke klachtenbureau zou ik hier toch echt
    Aan wagen,voor zoveel geld een camper,en elke keer narigheid, het maakt niet uit of het klein of grote dingen zijn,het moet gewoon goed zijn,het is toch zeker geen bos wortels wat jullie gekocht hebben!!! Alle bijkomende kosten ook nog eens
    Maar jullie hebben wel weer indrukwekkende dingen gezien.Mooi fotoos ook weer ook die zijn indrukwekkend. En nu hopen dat de pech weg is!!!! Lieve groetjes

• 24 Augustus 2016 - 13:22

Jannie.:

Wat een pech met de gasfles, gelukkig is het nu verholpen. Misschien lopen jullie nu in de sneeuw op de Dachstein, in het dal 30 graden en boven in de sneeuw. Wij vonden het mooi. Veel plezier..

• 24 Augustus 2016 - 14:43

Pytsje:

Foto's zijn indrukwekkend. Hierbij gaat je maag al een beetje ronddraaien, laat staan, als je het in het echt meemaakt.
    Ook Auschwitz maakte toen een hele indruk op mij, maar vond Birkenau (Auschwitz 2 noemen ze het ook wel) nog erger. Die houten barakken, dat bij de hekken het onderscheid werd gemaakt, wie nog (even) mocht leven en wie gelijk naar de gaskamers gingen....

Wat vervelend, dat gedoe rond de camper. Gelukkig gas lekkage opgelost. In die lucht slapen lijkt mij nou ook niet echt gezond. Laten we hopen, dat dit het laatste probleem was. Zou al eens flink mijn beklag doen bij de camperdealer.

• 25 Augustus 2016 - 17:31

Ria Verburg:

Hallo jullie daar ver weg. Het is wel frappant. Bezoeken gaskamers, maar hebben er zelf (bijna) één.
    Gelukkig niet met de resultaten van destijds! Hoop dat het nu is definitief opgelost. Gaan jullie nu ook leuke dingen bezoeken? Groet Ria