28 September - Reisverslag uit Guia, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 28 September - Reisverslag uit Guia, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

28 September

Door: Rina

28 September 2017 | Portugal, Guia

Guia 28 September.
Dinsdag de 27e zijn we naar de zandsculpturen wezen kijken in Pèra, geloof dat het streepje op de e de andere kant op moet. Het was het 15 jarig bestaan en heel dichtbij Guia. Grote oppervlakte en het was prachtig om te zien, maar ook verschrikkelijk warm daar in het zand en alle zand om je heen. Misschien dat het daar ook aan lag, maar lekker was het niet. Na genieten van alles en een beetje kletsen onder een boom, we kwamen helemaal bij. De nodige foto`s gemaakt, zal ze niet allemaal hierbij zetten.....Na het zand zijn we naar een groot winkelcentrum gereden, Marita en ik wilden daar graag een beetje rondkijken. Rens wilde een korte broek, maar die tijd was voorbij, terwijl het voor ons gevoel nog hoogzomer was. We hebben temperaturen rond de 28 graden. Warm zat!!!! Marita en ik nog wel wat kleding kunnen kopen. Het kost je de kop niet hier. Daar op de foodmarkt nog wat warms gegeten, dan hoefden we `s avonds de deur niet meer uit. Thuis gekomen, gelijk zwemkleding aan en in het zwembad. Dat is heerlijk, alle moeheid valt gelijk van je af. Drogen gaat vanzelf in de ligstoelen. Rens heeft nog een dutje gedaan. `s avonds nog een spelletje skib bo, welbekend bij een aantal mensen die dit blogje lezen. Moe na een fijne dag naar bed........ Gisteren, woensdag de 17e, is onze kleindochter Danique 16 jaar geworden. Sweet Sixteen!! Wij zijn we naar Silves geweest. Leuk stadje, heel smalle straatjes en bovenop een berg(je) een oud fort. Daar zo dicht mogelijk naar toe gereden, aan het laatste stuk klimmen ontkwamen we niet. Er was een hele muur omheen, waar je over kon lopen. Schietgaten en kantelen. Je had een mooi uitzicht over het stadje. De hele rondte gelopen en toen de oude dingen in het midden bekeken. Weer vreselijk warm, wel interessant alles. Er was ook een veldje, waar een aantal roofvogels op een stammetje zaten en een heel knappe jongen die de vogels losliet, iedere keer, kort boven je hoofd vlogen ze over. Nog een ijskoffie gedronken en een hamburger gegeten, iets anders was er niet...Wel nog een mooi bordje gekocht, handbeschilderd, leuk aandenken aan Portugal. Voor Marita ook eentje gekocht. Nog een aandenken aan Portugal....heb een potje piri piri kruiden gekocht. Daarna zijn we naar Carvoeiro gereden, dat hadden we vanaf het bootje, toen we langs de kust gevaren hebben, gezien. dat gat in de rots en het restaurantje in de rots. Dat leek ons wel wat. Eerst een eindje over de boardwalk gelopen en daarna naar het restaurantje, dat was makkelijk hoor, allemaal trappen, alleen wat je afloopt moet je natuurlijk ook weer op. Het gat in de rots ook gevonden na een beetje klauteren. Mooie foto`s gemaakt!! Toen werd het toch weer tijd om naar huis te gaan. En in het zwembad weer af te koelen. Rens en Marita waren thuis gebleven deze dag. `s avonds wilden we naar hetzelfde restaurantje waar we al een paar keer geweest zijn, maar we waren te vroeg. 7 uur ging het open en toen moest het vuur nog opgestookt worden. Geen zin om te wachten, aan de overkant was een groter restaurant, daar hadden we eigenlijk nog geen mensen zien zitten, dus dachten dat het dan niet zo goed zou zijn. Alles meegevallen!! De mevrouw was in het begin niet ze vriendelijk, maar hoe later het werd des te vriendelijker werd ze. Weer piri piri gegeten. Rens nam wat anders, die had genoeg van de piri piri. Thuis nog een spelletje gedaan en na weer een gezellige dag naar bed................Vandaag willen we naar het strand..........................Wachten op de foto`s, dat duurt wel even.

• 28 September 2017 - 18:03

Pytsje:

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter.
    Weer prachtige foto's en wat kunnen ze wat moois maken met zand. Een hele kunst.
    En.... knap, dat is hij zeker, heel charmant. Wat betreft die andere foto (hihi) zag een afstammeling van een aap en een zanderige gespierde aap.
    Skip Bo, heel bekend bij ons. Leuk spelletje en je hoeft er niet echt bij na te denken.

• 28 September 2017 - 20:25

Gillis En Ria:

Wat een leeftijd hé 16 jaar, van harte met jullie kleindochter..
    Kunstig hé die mooie zandmannen.... drie gezichten en toch maar 4 ogen.. En wat lekker als het warm is en je een privé zwembad hebt. geniet er van!!!!
    groetjes Gillis en Ria

• 28 September 2017 - 21:34

Wilma:

ziet er allemaal weer mooi uit. gefeliciteerd met jullie kleindochter.
    hier alles oke. het weer is wisselvallig. zondag en maandag veeel wind...

• 04 Oktober 2017 - 06:15

Leo Verburg: