6 en 7 April - Reisverslag uit Manosque, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 6 en 7 April - Reisverslag uit Manosque, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

6 en 7 April

Door: Rina

07 April 2016 | Frankrijk, Manosque

Eerst de dag van gisteren. We hebben keurig gestaan daar in Castellane.
Het zonnetje scheen en Rinus had een plan.............hij wilde in ieder geval de hele route Napoleon rijden. Dus moesten we richting Grasse en dan Cannes.........nou Cannes vond hij dan wel wat ver, dus Grasse ver genoeg. Maar nu komt het we moesten dat hele eind weer terug ook, want de zuidelijke kant van de route Gorges du Verdon, die moest ook nog bekeken worden. Maar kom, Rinus is voor geen gat te vangen, hij wist terug een kortere weg. Dus op naar Grasse.............we hebben Grasse gezien, drukke stad, rottig om in te rijden, allemaal bochten en gelukkig veel éénrichtings verkeer, want de straten waren niet breed. Wat zijn bedoeling was, hadden we achter de rug, dus niet de hele route Napoleon, maar wel tot en met Grasse!!!! Zoals Rinus altijd zegt, stel dat je er nooit meer komt.........Dus die andere weg opgezocht, schoot aardig op..........maar korter....dat dan weer niet! Op een gegeven moment was de weg geblokkeerd en laten wij helemaal geen bordje gezien hebben. Weer terug en ja hoor daar was het bordje "deviation". Al met al schoot de zuidelijke Gorges er bij in. Terug naar de camping waar we die morgen begonnen waren. Toch was het best een leuke dag en het was prachtig weer!!!!
Na een rustige avond en nacht, scheen het zonnetje al weer. We treffen het de laatste dagen heel goed. Alle ochtend rituelen gedaan en toen op pad naar het zuidelijke stuk van de Gorges du Verdon. Onderweg nog even een vers stokbroodje gekocht. We hebben nu echt alles gezien daar. Als er iemand is die er niet geweest is en je komt ooit hier....ga er naar toe!!! Wij hebben genoten daar, het is zo indrukwekkend, als je daar aan de rand van een enorme afgrond staat en kijkt naar beneden en ziet daar een rivier zijn weg zoeken .....ik kan er heel lang naar kijken en alles in me opnemen, kom ook vaak tot rust in de bergen, alleen niet bij smalle wegen en die haarspeldbochten en dan een andere camper tegenkomen..............Maar alles is goed gegaan.

Ik heb nog wat foto`s.........ben bang dat het even duurt voor ze er op staan, internet is niet zo best!

1e wel een leuke plek hè voor je brievenbus
2e van ver kon je al zien dat je al op schoot naar Castellane.....je zult het moeten lopen iedere zondag
3e zuidelijke kant van de Gorges du Verdon
4e idem
5 Lac de Sainte Croix
6e uitloop van de Verdon in het Lac de Sainte Croix
7e gereden langs en door enorme lavendel velden, wat zal dat een prachtig gezicht zijn als de lavendel bloeit

• 07 April 2016 - 20:22

Tineke:

Wat een mooi fotoos,geweldig,prachtig!!! Grasse.....ooit geweest, parfum toestanden,toen,was erg mooi. De fotoos,hele mooie fotoos!!! Veel plezier nog he, enne ga genieten!!!!! Xxx

• 07 April 2016 - 20:36

Pytsje:

Weet, uit ervaring, dat het daar prachtig is. Zijn er verscheidene keren geweest en zal er heus nog wel een keer weer komen. Prachtig blauw/groen water. Frankrijk is zo wie zo mooi. De Pyreneeën al eens bezocht? Ook zeker de moeite waard.
    Tja, en dan die brievenbus....prachtig. Mis alleen nog een bloemetje erbij.

• 07 April 2016 - 22:45

Majke:

Hou Rina en Rinus,
    Wederom een indrukwekkende reis aan het worden!
    Ik geniet weer volop van je verslag én van de foto's. Ik krijg al hoogtevrees als ik ze bekijk...maar vind het geweldig hoor. Hier begint het eindelijk ook beter weer te worden.
    De kracht van de zon is voelbaar, jammer dat de wind soms nog zo guur kan zijn.
    Morgen de tuin in; afgelopen week begonnen met de voorjaarsschoonmaak. Volgend weekend ga ik mijn eerste tochtje van dit kalenderjaar maken, weekendje naar Zeeuws Vlaanderen, zal toch nog even moeten oefenen voor mijn echte trip gaat beginnen. Aanvankelijk zou ik half april starten, maar nog even uitgesteld. Hopelijk komt van dit uitstel geen afstel, ik krijg er steeds meer zin in. Hartelijke groet, ook van Bert,
    Majke

• 07 April 2016 - 23:44

Margriet:

Prachtige foto's van een gebied waar wij vaker op vakantie kwamen. Zo kan ik nog een keer alles een beetje meebeleven. Groetjes Margriet.

• 10 April 2016 - 15:03

Marita:

Eindelijk tijd je verslagen te lezen. Wat is het mooi daar!!!Zou zo mee willen.
    Ben lekker alleen thuis om bij te komen van alle drukte Rens doet bijkomen aan boord. Ik denk dat hij volgende zondag weer terug is, maar hij heeft het allemaal goed doorstaan.
    Geniet er maar van, hier schijnt eindelijk ook de zon!!

groetjes, marita