8, 9 en 10 April - Reisverslag uit Châteaurenard, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 8, 9 en 10 April - Reisverslag uit Châteaurenard, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

8, 9 en 10 April

Door: Rina

10 April 2016 | Frankrijk, Châteaurenard

Vrijdag de 8e, zijn we eerst naar een fiat garage gegaan, de airco deed het niet en we gaan naar de warmere oorden, dus na laten kijken. En ja hoor, half vier hadden ze wel even tijd om te kijken, wij weer terug naar de camping, dagje bijgeboekt en om 3 uur weer naar de garage gereden, moesten toch nog tot over vieren wachten....gas in de airco was niet voldoende, dus leeg gehaald duurde een half uur en weer vullen......gelukkig hij doet het weer.

Volgende morgen vertrokken en rond de middag was het weer voorbij, de airco deed het weer niet meer. was trouwens helemaal een dag dat alles verkeerd ging, we zouden naar Village de Bories bij Gordes, dat moesten huisjes uit de prehistorie zijn. Rinus de coördinaten opgezocht en wij op pad. Ik vond het al een eind rijden, want hij had gezegd dat het niet ver was.....we hebben zelfs tussen de middag onderweg nog brood gegeten en nog had hij niets in de gaten. Op een gegeven moment zag ik aan de linkerkant een groot water, goh zei ik het lijkt de zee wel. Zijn gezicht sprak boekdelen, hoe ik daar in hemelsnaam bij kwam, we zaten helemaal niet dicht bij de kust. Nu bleek het achteraf "Etang de Berre" te zijn en het was wel degelijk dicht bij de kust. Maar aan de ingevoerde coördinaten kon het echt niet liggen!!! Heb toch maar aangeraden eens een keer te stoppen en het uit te zoeken. En ja hoor helemaal verkeerd...........hebben daar in de buurt een camping gezocht, we waren het allebei zat. En aan de airco konden we toch niets doen........

Zondag 10 April,
Allebei hartstikke goed geslapen, bij half negen werden we wakker. Dus vandaag naar de plaatsen waar we gisteren naar toe wilden. Eerst naar Fontaine de Vaucluse, wat een enorm mooi, leuk en lief plaatsje. Plekje gezocht voor de camper.........grote parkeerplaats, maar niet voor onze maat, mevrouw bij de ingang heeft toch een plekje voor ons gezocht, waar we konden staan...een eindje lopen naar het stadje. Heb mijn ogen uitgekeken, zo mooi vonden we het daar. Toeristisch natuurlijk, maar dat had daar toch wel wat. We zijn ook in een papiermolen geweest. Daar werd/wordt nog steeds papier met de hand gemaakt, je kon daar ook dingen kopen die op handgemaakt papier stond, vond een kaart van Parijs wel mooi, alleen de prijs niet en wat moet ik er mee hè. Toen we weer terug kwamen bij de camper, was de parkeerplaats al aardig vol en was er niet zo`n ruimte om er af te rijden. Alles goed gegaan......ja dat kan hij wel!! Rinus dan hè. Toen op naar die Bories huisjes en dat viel tegen, nog even een stukje door Gordes gereden en toen hadden we allebei toch wel de piep uut. Een camping opgezocht een beetje dichtbij een fiat garage vlakbij Avignon, gaan we daar morgen maar eens kijken of ze er iets aan kunnen doen.
Verdorie dan hebben we een camper van nog geen jaar oud en vorig jaar maar zo`n 7 weken gebruikt.

De eerste foto is een brug over de Durance...ergens onderweg gezien.
de andere foto`s is de rivier de Sorgue...

• 10 April 2016 - 19:45

Dicky:

Het is mooi daar hé, Eef en ik zijn er ook een paar keer geweest. Jammer van dat gedoe met de airco, Eef zei: is het geen klein lekje? Hoop voor jullie dat het meevalt, dat reist wat rustiger.

• 10 April 2016 - 21:24

Pytsje:

Al zijn de foto's weer prachtig, het geluk zit hem nu even niet in de camper. Een ongelukje, nu de airco... Hopelijk komt nu alles niet in drieën. Valt dit allemaal nog onder de garantie?
    Zou het geld terug vragen van de vorige reparatie, alleen leg dat eens uit in het Frans, want meestal verstaan ze dan ineens niet meer zo goed Engels.
    Laat het jullie vakantie niet verknallen, al denk ik dat dat met jullie wel meevalt.
    Jullie zitten in ieder geval in een hele mooie omgeving. Blijf genieten en veel plezier!

• 10 April 2016 - 23:40

Margriet:

Mooi is het daar he? En ik geniet mee. Wat maken jullie goede foto's!
    Goede reis verder, liefs Margriet.

• 11 April 2016 - 11:19

Tineke:

Wat een avonturen weer!!! Airco stuk,en inderdaad net als jullie richting soleil gaan!hoop dat het snel verholpen is,en verder geen groblemen meer krijgen! Mooie natuur, ik kan nog lachen,om het het verkeerd rijden enz, sorry, leedvermaak denk ik,haha, ik bedoel het goed hoor!! Heel veel plezier ,enne ga genieten!!!!

• 11 April 2016 - 18:58

Wilma:

hoi rina en rinus.
    de foto,s zien er weer mooi uit.
    wat een pech hebben jullie deze keer.
    hier gaat het regenen.
    gr wilma

• 12 April 2016 - 10:30

Marita:

Leuk om weer wat de lezen. Vervelend van die airco. Je frans wordt meestal met de dag beter, als je een akkefietje heb.
    Hier schijnt de zon ook lekker en ik raak weer een beetje uitgerust. Wees voorzichtig!
    groetjes,

Marita