11 en 12 April - Reisverslag uit Orange, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 11 en 12 April - Reisverslag uit Orange, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

11 en 12 April

Door: Rina

12 April 2016 | Frankrijk, Orange

Wat een mooi weer hebben de laatste 2 dagen weer gehad. Is het bij jullie ook zult mooi weer!! Hier is het echt heet!!

Maandagmorgen zijn we weer op pad gegaan voor de airco. Ze namen het daar echt serieus. Camper van voren opgekrikt en na wat schroeven, keken ze met infraroodlicht en een speciale bril onder de camper. En ja hoor, wat we eigenlijk al verwachten en Eef ook, er is een lek. Zou wel drie !!! dagen duren voor ze klaar waren met de reparatie. Waar blijven wij hè...ander vervoer en onderkomen hoort er niet bij....we kunnen nog gewoon rijden!! Na wat Engels en nog minder Frans heen en weer gepraat, besloten om maar te wachten tot we in Nederland zijn. Rinus heeft gelijk de garage in Roosendaal gebeld.....het kan geen kwaad om zo te blijven rijden en 10 Juni moet hij toch naar de garage voor een vochtmeting (garantie) en gelijk een afspraak gemaakt voor de airco..........Nu gaan wij op pad zonder airco, we gaan dan maar gebruik maken van ARKO, hoorden we van Pytsje, dat werkt wel een beetje......
We moesten natuurlijk wachten tot we terecht konden bij de garage. We zijn in die tijd naar een groot warenhuis geweest en hebben daar het verjaarscadeautje voor Rinus vast gekocht. Een dashcam.....hij is nog niet jarig, maar wel dat ding geprobeerd.....maar goed want de batterij was helemaal dood, ook na opladen. Terug gegaan naar de camping waar we al gestaan hadden.
oh ja, arko is natuurlijk.....................alle ramen kunnen open.

Vanmorgen terug met de dashcam en ja hoor, hij zag een betere en natuurlijk duurdere, maar hij heeft gelijk dat hij die gekocht heeft.......
Helemaal blij met het cadeau..
Toen werd het toch tijd dat we verder gingen. Eerst naar Le Thor, daar gingen we naar "Grottes de Thouzon". Coördinaten ingevoerd en we kwamen al weer op een weg waar we volgens een aardige franse mevrouw niet boven konden komen met de camper. Dus een heel eindje achteruit rijden om weer op de gewone weg te komen en nu heeft hij echt beloofd, als het volgens mij geen weg is voor ons, hij er ook niet in zal gaan......ben benieuwd!! Gewoon een eindje verder rijden was een groot parkeerterrein voor de grot.
Was echt een bezoek waard...................twee foto`s van de grot. De gids was een leuke aardige jonge vrouw, die het speciaal voor ons nog in het Engels ook een beetje vertelde, we waren de enige Nederlanders. Op het parkeerterrein ons stokbroodje gegeten en op weg naar Orange. Naar het "Théâtre Antique d'Orange" Een Romeins Theater, het is gebouwd in de eerste eeuw na Christus, er werd/wordt nog steeds aan gewerkt om het te restaureren en volgens de beschrijving die wij gelezen hebben, werken ze nog tot 2026. Als je daar op die trappen zit, voel je je wel heel erg klein en als je zo rond je heen kijkt is het eigenlijk niet voor te stellen hoe de mensen toen die dingen voor elkaar kregen.
Ook een paar foto`s hiervan.
De laatste foto is van de "Arc de Triomphe d'Orange" of zoals wij zouden zeggen de Triomfboog in Orange.
Nu staan we op camping Manon in Orange.
En gaan morgen verder....................

• 12 April 2016 - 20:57

Majke:

Oh, wat geweldig indrukwekkend, die grotten!
    ARKO is volgens mij veel gezonder dan airco, geniet er van, ik geniet weer mee.
    Gezellig hoor, zo'n verslag van de dag, vooral doorgaan.
    Ook een goed voornemen van Rinus om geen onbegaanbare camperwegen meer te nemen, geloof nooit dat hij dit volhoudt, maar hoop het voor jou, Rina! Groetjes maar weer vanuit een zonnig Zeeland. Wel een onweersbuitje vanavond, maar de dag was verder prima!

• 12 April 2016 - 21:53

Tineke:

En nu maar hopen dat het allemaal weer beter gaat met de pechvogels.Mooie fotoos ,schitterend. En een mooie dashcam!! Zo kunnen alles vastleggen. Ga genieten !!

• 12 April 2016 - 22:23

Jannie.:

Wat hebben jullie al veel mooie bezienswaardigheden gezien in vrij korte tijd. De foto's van de grotten zijn prachtig, de andere foto's zijn ook mooi.
    Ik geniet van jullie verslagen!

• 13 April 2016 - 14:32

Willemijn:

Wel balen zonder airco. Hier wordt het ook met de dag warmer. Jullie hadden toch een leuk hotelletje kunnen nemen gedurende de reparatie. Zeker als je nog zuidelijker gaat wordt het erg warm.

Mooie foto's stuurde jij. Echt genieten.

Liefs

Willemijn

• 13 April 2016 - 18:10

Pytsje:

Wat lekker, dat het weer zo goed is. Wij hebben hier vannacht veel regen gehad en onweer. Gisteren was het mooi weer, vandaag ook wel zonnetje gezien, maar aan einde van de middag werd het wat kouder. De rest van de week zal het nog mooi zijn, maar vrijdag verwachten ze regen....bah. Moeten wij de motor ophalen, andere gekocht... Mag van mij dan wel mooi weer zijn. Afwachten maar.
    Stalagmieten en stalactieten heb ik genoeg gezien. Hoef de grotten niet meer te bekijken, maar wel mooi om het zo even op de foto's terug te zien.
    Prachtig die Romeinse gebouwen en heel indrukwekkend. Ze konden wat in die tijd.
    Heeft veel meer, dan die moderne bouw van tegenwoordig.
    Rinus dus weer helemaal verwend. Leuk speeltje, een webcam. Misschien krijgen we dus ook nog filmpjes te zien....

• 12 Mei 2016 - 10:21

Gillis En Ria :

wat een prachtig foto's. Het lijken de grotten van Postojna wel!!!