13 en 14 April - Reisverslag uit Vauvert, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 13 en 14 April - Reisverslag uit Vauvert, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

13 en 14 April

Door: Rina

14 April 2016 | Frankrijk, Vauvert

13 en 14 april.......vandaag over een week is Rinus jarig!!
Het is nog steeds prachtig weer hier. Zelfs heel warm!!
Gisteren zijn we vertrokken van de camping Manon en richting Remoulins vertrokken, daar moet een grote Romeinse brug/aquaduct zijn. We dachten.....rijden daar naar toe, maken een foto en dat is het dan. Dus niet!! Wat een enorm bouwwerk en een enorm stuk grond er om heen, waar je heerlijk kon wandelen en mooie begroeiing was er, heel oude bomen en zo. De brug heet..."Pont du Gard". Gard heet het departement en de rivier heet Gardon. In de eerste eeuw na Christus zijn ze begonnen met bouwen en 4 eeuwen (!) later was alles klaar. Van Uzès via de Pont du Gard ging het water naar Nîmes. Er waren daar ook winkeltjes natuurlijk, een museum en een filmzaal, allemaal heel interessant om te bekijken. Er waren ook best veel mensen..zou het vakantie zijn in Frankrijk, er was namenlijk ook veel jeugd. Het gevaarte is de grootste antieke brug die ooit gebouwd is....360 meter lang, 50 meter hoog en 3 etages.
Heb wel een lepeltje gekocht daar, voor de verzameling hè..
Richting Nîmes gereden.....Avignon hebben we links laten liggen, Rinus en ik hebben daar jaren geleden al gedanst op die brug!!
In Gallargues le Montueux hebben we een camping gevonden Les Amandiers, mooie namen hè, maar de camping was niet veel en geen internet.

Vanmorgen de 14e zijn we daar weer vertrokken en richting Camarque. Onderweg nog boodschappen gedaan en we kunnen het weekend weer eten en drinken.
Zijn naar een leuk plekje gereden Saintes Maries de la Mer. Enorm warm en erg druk, wel camperplaatsen zijn er. Besloten om een eindje terug te rijden en morgenochtend naar een camperplaats te rijden en dan jawel.............op de fiets naar de jachthaven en het plekje te bekijken.. Maar dat eindje is toch wel een eind geworden en nu dubben we nog wat we morgenochtend gaan doen. Staan nu op een camping in Vauvert, waar toen we aankomen, de poort open was en niemand in de receptie. Een man kwam vertellen dat we een plekje konden zoeken en als er iemand op de receptie was, konden we aanmelden. Rond 5 uur was er "happy hour", maar wij hadden ons borreltje al op. Druk was het niet op het terras, er zaten 2 mensen!..De camping ziet er goed uit en Rinus en ik zijn net onder de douche geweest........een familiedouche, gezellig hoor zo samen.

• 14 April 2016 - 20:34

Pytsje:

Dan is mijn manneke net even eerder jarig.... zondag mag hij er weer een jaar bij optellen, 54 lentes jong... Broekie nog, vergeleken met Rinus dan...hihi.
    Ook hier lekker weer, misschien niet zo warm als bij jullie, maar ben er blij mee.
    Prachtige brug, wordt tegenwoordig niet meer gemaakt. Gelukkig nog bewaard gebleven. Die boom is ook een kunstwerk op zich.
    Elkaars rug even gewassen...? Alvast een fijn weekend en... natuurlijk nog een fantastische vakantie!

• 14 April 2016 - 20:43

Margriet:

Hallo Rina, daar zijn wij vaak op vakantie geweest. Er wordt in die streek ook veel leuk aardewerk gemaakt. Er komen veel toeristen naar de markten waar je de spullen kunt kopen.
    Rinus wens ik al vast een fijne verjaardag! Liefs Margriet.

• 15 April 2016 - 08:47

Leo:

Wat een kolossaal bouwwerk die brug. Eigenlijk onvoorstelbaar dat ze zoiets in die tijd konden bouwen.

Leo

• 15 April 2016 - 09:31

Tineke:

Mooie verhalen weer,mooi weer,alles mooi!!! Wat een leuke verhalen,2 mensen ,niet veel,maar als jullie het maar leuk vinden,gezellig onder de familiedouche,ook leuk!! Montpellier,mooi......waren we al vaak geweest,en naar de Camarque,ik zie Rinus al op de wilde paarden rijden!! Ga genieten!!! Het weer is hier minder nu,regen,bah

• 15 April 2016 - 12:34

Willemijn:

Dag Rina,

Lazen vanmorgen op het nieuws dat voor de a.s. zomer alle campings in Frankrijk en Spaanje zijn volgeboekt. Dit vanwege het feit dat mensen niet meer naar Turkije, Egypte of Griekenland willen. Wel sneu voor het toerisme in die landen. Zij kunnen het ook niet helpen dat er daar idioten rondlopen die mensen vermoorden.

Hier is het nu echt warm. De zomer is begonnen!

Liefs ook aan Rinus.

• 12 Mei 2016 - 10:24

Gillis:

Wat een leuke verslagen... Ik heb niet veel puf om terug treschrijven, maar lezen doe ik het wel...
    Geniet maar hoor!!!